Volume 60%. I have beginner (Beg) and intermediate (Int) classes, skate hire and lots of fun planned! Deezer : musique en streaming gratuite. First we’ll give the english version lyrics of the song, before providing the original Spanish version of the song. Some folks went back to listen to the viral dance hit and were shocked by what they heard. more » Your email address will not be published. Get your ticket today! Our version of a Mai Tai, taking Appleton’s Estate Reserve Rum and Brix Spiced Rum and balancing it with Cointreau, house made macadamia orgeat and demerara syrup. El éxito de la canción ha sido tan grande que incluso diez años después seguía dando beneficios por valor de más de 60 millones de euros (según lo publicado en la prensa local sevillana del momento). Más tarde, adoptó el apodo de La Macarena del Mundo.[5]​. De manera espontánea, Antonio Romero Monge, a la mitad de la interpretación, recitó la canción como un espaldarazo a Diana Patricia, al ser ella la musa de la canción. They all want me, they can't have me. We love our holiday Skate Camp! Aprende a tocar el cifrado de Macarena (Los Del Rio) en Cifra Club. If you haven't he... ard, I'm in New Plymouth and I will be running a few classes while I'm here! Rewind 10 Seconds. El sencillo vendió más de 14 millones de copias según Media Traffic, de los cuales 4 millones se vendieron en los Estados Unidos; así, se convirtió en el tercer sencillo y la primera canción en español más vendida de la historia de la música a nivel mundial.[4]​. Écoutez Macarena par Los Del Río - Fiesta Macarena. La anécdota visual de la canción fue ver bailar una coreografía tan particular como la de la canción a todo un presidente estadounidense en pleno ejercicio del poder. | Placeres», «“A ver si se habla de ‘Despacito’ dentro de 24 años como de la ‘Macarena”». Deezer : musique en streaming gratuite. (Ay!) (I am not trying to seduce you) ay! «La verdadera historia de la canción más grande del mundo», Los del Río - Macarena - austriancharts.at, Letra "bayside Boys Mix" en inglés y español, Los del Río, remix de «Macarena» en versión bilingüe (inglés y español), La Macarena por "Los del Río" (Versión Original), https://es.wikipedia.org/w/index.php?title=Macarena_(canción)&oldid=132539992, Sencillos número uno en Billboard Hot 100, Sencillos certificados de diamante por la Syndicat National de l'Édition Phonographique, Sencillos certificados de triple oro por la Bundesverband Musikindustrie, Wikipedia:Artículos con datos por trasladar a Wikidata, Wikipedia:Artículos con pasajes que requieren referencias, Licencia Creative Commons Atribución Compartir Igual 3.0, «Macarena» (River Re-Mix 103 BPM) – 5:02 (esta es la original realizada por, «Macarena» (Bayside Boys Remix - Original Promo Video Versión) – 4:12, «Macarena» (Bayside Boys Remix - Video Versión) – 3:45, «Macarena» (Bass Bumpers Remix - Club Mix) – 5:40, «Macarena» (Bass Bumpers Radio Remix) – 3:27, «Macarena» (DJ Pero Latin Piano Mix) – 5:36, «Macarena» (La Mezcla Guerrillera 130 BPM) – 5:35, «Macarena» (Aaron Scofield's Powerhouse Mix) – 6:14, «Macarena Christmas» (Joy Mix - Club Versión) – 5:44, «Macarena Awards» (Hongpin Wang Mix - Ceremony Version) – 5:49, «Dale a Whoami» (Victote And Usra Mix) - 3:19, «Macarena» (Borgore and Kennedy Jones) - 3:21, «Más Macarena» - Los del Río con la banda caribeña. Make your taste buds dance with Hey Macarena. In addition to the English-language lyrics, a dance beat specifically target… Listen to Macarena by Los Del Río - 100 Party HIts. Découvrez plus de 56 millions de titres, créez et écoutez vos propres playlists et partagez vos titres préférés avec vos amis. [cita requerida], Cisneros había dispuesto a una profesora local de flamenco, Diana Patricia Cubillán Herrera, para hacer un pequeño espectáculo para los invitados, donde Los del Río quedaron gratamente sorprendidos por la destreza en el baile de Diana Patricia. 00:00. Damn I can’t believe we won’t be teaching this crazy bunch tonight! "Macarena" is a Spanish dance song by Los del Río about a woman of the same name. It's a more relaxed style class very similar to the NSARSC club classes (all the same awesome coaches!) Food truck, market stalls and amazing vibes!! Dale a tu cuerpo alegria, Macarena / Que tu cuerpo es pa' darle alegria y cosa buena / Dale a tu cuerpo alegria, Macarena / Hey, Macarena, ay! When I dance, they call me Macarena. Macarena se escuchó en la final de la Super Bowl (1996) y fue utilizada como música en la campaña electoral por el Partido Demócrata, en la que Bill Clinton fue reelegido presidente de los Estados Unidos. . In mid-1996, a version of “Macarena” incorporating English language lyrics was remixed by Bayside Boys. It also … «Macarena» es un sencillo del dúo musical español Los del Río. También se ubica en el puesto nº 1 de todos los tiempos del Latin Songs de la revista estadounidense Billboard. (Bridge)Macarena has a boyfriend whosename is Vitorino’s surnameAnd on the boy’s sworn flagHe gave it to two friendsMacarena has a boyfriend’s nameThat is called Vitorino’s surnameAnd in the boy swears on the flagHe gave it to two friends, (Chorus)Give your body joy MacarenaThat your body is to give you joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey MacarenaGive your body joy MacarenaThat your body is to give joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey Macarena, Dale a tu cuerpo alegria MacarenaQue tu cuerpo es pa’ darle alegria y cosa buenaDale a tu cuerpo alegria, MacarenaHey MacarenaMacarena tiene un novio que se llamaQue se llama de apellido Vitorino,Que en la jura de bandera el muchachoSe metio con dos amigos{X2}{Au Refrain, x2}Macarena sueña con El Corte InglesQue se compra los modelos mas modernosLe gustaria vivir en Nueva YorkY ligar un novio…, Your email address will not be published. Sandoval, Pablo Ximénez de (17 de noviembre de 2017). When I dance, they call me Macarena And the boys, they say que estoy buena They all want me, they can't have me So they all come and dance beside me Move with me, chant with me And if you're good, I'll take you home with me. When I dance they call me Macarena and the boys they say que soy buena they all want me they can't have me so they all come and dance beside me Move with me Chant with me and if your good I'll take you home with me. About Hey Macarena. He brought it to the attention of his supervisor at Power 96, who requested the creation of an English-language version of the song. - YouTube [1]​[2]​ La canción trata sobre una mujer del mismo nombre y forma parte del álbum A mí me gusta (1993) y supuso un éxito internacional entre 1994 y 1996, y continúa teniendo un seguimiento de culto. El tema se ubica en el puesto nº 7 en el Billboard Hot 100 de todos los tiempos. Move with me, chant with me. The group decided to make a few remixes and other styles of the song. Dale a tu cuerpo alegría, Macarena. | iHeartRadio. Hope you're all able to catch a break over new years to relax! (Verse 3)Macarena sounds with the English CourtAnd you buy the most modern modelsHe would like to live in New YorkAnd flirting a new boyfriendMacarena sounds with the English CourtAnd he buys the most modern models.He would like to live in New Yorkand tie a new boyfriend. In 2012, it was ranked No. Discover more than 56 million tracks, create your own playlists, and share your favourite tracks with your friends. [4]​ Muchos venezolanos prominentes estuvieron presentes esa noche, entre ellos el entonces presidente Carlos Andrés Pérez. Us co... aches are soaking up the rays before we're back with our Kids Skate Camp in the last 2 weeks of January! Appearing on the 1993 album A mí me gusta, it was an international hit and dance craze throughout the second half of the 1990s. Luego se dice que Macarena Sueña con ligarse a un novio nuevo. 1 - Dale a tu cuerpo alegria Macarena Que tu cuerpo es pa' darle alegria y cosa buena Dale a tu cuerpo alegria, Macarena Hey Macarena Los Del Rio - Macarena - Original Version (Letra e música para ouvir) - Dale a tu cuerpo alegría Macarena / Que tu cuerpo es pa' darle alegría y cosa buena / Dale a tu cuerpo alegría, Macarena / Hey Macarena / … 00:00. I want to know everything about you. Listen to Hey Macarena online.Hey Macarena is an English language song and is sung by Los Formularios.Hey Macarena, from the album 80s 90s Dance Music Hits: Best Dance Songs of the 80's & 90's for a Disco Party, was released in the year 2014.The duration of the song is 3:28.Download English songs online from JioSaavn. La interpretación más conocida de esta canción habla de que una chica, llamada Macarena, que le es infiel a su novio con dos de sus amigos (mientras él jura la bandera). The song peaked at the Hot Dance Singles and Billboard 200 by mid-1994. Deezer: free music streaming. ... También es nº 1 como canción dance de la lista Billboard y una de las seis canciones en idioma no inglés que alcanzó el nº 1 desde que comenzó la moderna era del rock en 1955. El 2 de septiembre de 2013 la revista Billboard publicó su lista Hot 100 55th Anniversary: The All-Time Top 100 Songs donde se ubicó en el puesto nº 7. The song first came into notice on the mainstream level when clubgoers in Miami requested the song to DJ Jammin Jimmy Caride, who worked at both a nightclub and radio station Power 96 in Miami. Macarena Testo. Despite it’s status as an international sensation, some of the english speaking fans may have had a hard time understanding the lyrics to the Macarena and the song’s meaning.First we’ll give the english version lyrics of the song, before providing the original Spanish version of the song. Contribución: 1035 traducciones, 1 transliteration, 1299 agradecimientos, ha completado 394 pedidos ha ayudado a 153 miembros, ha transcrito 27 canciones, añadió 1 modismo, explicó 1 modismo, dejó … Una versión adaptada por Carlos Alberto de Yarza junto a los dos integrantes del dúo, Antonio Romero Monge y Rafael Ruiz Perdigones, fue un éxito mundial en los años 1990. Come closer, much closer. So they all come and dance beside me Move with me Chant with me ... Dale a tu cuerpo alegria, Macarena Hey Macarena Dale a tu cuerpo alegria Macarena Que tu cuerpo es pa' darle alegria cosa buena Dale a tu cuerpo alegria, Macarena Hey Macarena Now don't you worry about my boyfriend The boy who's name is Vitorino I don't want him. ... Let loose to the Macarena. Let's dance to the Macarena. ... Hey Macarena! However we’re showing the most common translation that we’ve encountered. The song uses a type of clave rhythm. Se considera como una de las canciones más emblemáticas de la música popular bailable de la década de los 90, y fue clasificada en 2002 por la cadena de televisión musical estadounidense VH1 como el número 1 musical de todos los tiempos. Écoutez Macarena par Los Del Río - Fetenkult - Best Of The 90's. Different translations of the Macarena have yielded different lyrics depending on the translator. . My classes are my own special blend of artistic skating skills and roller dance! And the boys they say que estoy buena. Lista canciones Top 100 de todos los tiempos, Billboard Hot 100 (55 aniversario). Bring your best 70s inspired outfit and dance the night away! Tyga - Ayy Macarena [2019] Los del Río interpretan a dos gánsteres en la nueva versión de La Macarena Come learn to skate with me at the New Plymouth rink! They were best known by their smash-hit and hot dance single "Macarena", originally released in early 1994. but it is 2 hours long! When I dance they call me Macarena And the boys they say que soy buena They all want me They can’t have me So they all come and dance beside me Move with me ... Hey Macarena Dale a tu cuerpo alegría Macarena Que tu cuerpo es pa’ darle alegría cosa buena Dale a tu cuerpo alegría, Macarena Macarena Lyrics: When I dance, they call me 'Macarena' / And the boy said, 'Que soy buena' / They all want me, they can't have me / So they all come and dance beside me / Move with me, chant with Please feel free to drop us a line here or on social media if you have issues with our interpretation of the lyrics to The Macarena. Macarena - Los del Rio, Lyric video (Hey Macarena!) Découvrez plus de 56 millions de titres, créez et écoutez vos propres playlists et … La canción también es recordada porque durante la gala de la gimnasia en los Juegos Olímpicos de Atlanta 1996, la selección femenina de Estados Unidos cerró su actuación bailando la canción junto a los del equipo de Bielorrusia. I am not trying to seduce you. The song got the group ranked the "#1 Greatest One-Hit Wonder of All Time" by VH1 in 2002. Come roll with the whole Hey Mac crew in an unforgettable night of house and disco. And if you're good, I'll take you home with me . Required fields are marked *. Macarena (traducción al Inglés) Artista: Sugarfree (Belgium) ... Who are you, just tell me. Esta página se editó por última vez el 19 ene 2021 a las 23:02. «¿Quién era verdaderamente la enigmática ‘Macarena’ que inspiró el 'hit' de Los del Río? Despite it’s status as an international sensation, some of the english speaking fans may have had a hard time understanding the lyrics to the Macarena and the song’s meaning. 00:00. So they all come and dance beside me. Not too late to book into my New Plymouth lessons! Ay! 7 on Billboard's All Time Top 100. Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. Alibi Bar is open each day till late. Traducción de 'Macarena' de Leo Moracchioli del Inglés al Español. La canción utiliza un tipo de clave de ritmo. I'd love to go out with you . [3]​, Los del Río realizaron una gira promocional por América del Sur en marzo de 1992 y, durante su visita a Venezuela, fueron invitados a una fiesta privada del empresario venezolano Gustavo Cisneros. Link in bio Https://heymacarena.co.nz/studio54 Macarena» es un sencillo del dúo musical español Los del Río. The song became a big hit in US and Mexico. (Chorus) Give your body joy MacarenaThat your body is to give you joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey MacarenaGive your body joy MacarenaThat your body is to give joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey Macarena, (Verse 1)Macarena has a boyfriendnamed Vitorino’s last nameThat the boy swears in the flag swearHe gave it to two friendsMacarena has a boyfriend’s nameThat is called Vitorino surnameAnd in the jury the boygave it to him with two friends, (Chorus)Give your body joy MacarenaThat your body is to give joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey MacarenaGive your body joy MacarenaThat your body is to give joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey macarena, (Verse 2)Macarena Macarena MacarenaWhat do you like the summers of MarbellaMacarena Macarena MacarenaWhat do you like the guerrilla movement, (Chorus)Give your body joy MacarenaThat your body is to give joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey MacarenaGive your body joy MacarenaThat your body is to give joy and good thingGive your body joy, MacarenaHey Macarena. También es nº 1 como canción dance de la lista Billboard y una de las seis canciones en idioma no inglés que alcanzó el nº 1 desde que comenzó la moderna era del rock en 1955. Fullscreen . The Hot dance Singles and Billboard 200 by mid-1994 Carlos Andrés Pérez all the same awesome coaches ). Lista canciones Top 100 de todos Los tiempos lista canciones Top 100 todos. Clave de ritmo my New Plymouth lessons '' by VH1 in 2002 you home me! Vos propres playlists et partagez vos titres préférés avec vos amis smash-hit and dance! Who requested the creation of an English-language version of the song peaked at the dance... 70S inspired outfit and dance the night away NSARSC club classes ( the! 55 aniversario ) English version lyrics of the song got the group decided to make few. 55 aniversario ), entre ellos el entonces presidente Carlos Andrés Pérez que inspiró el 'hit ' Los. Decided to make a few remixes and other styles of the Macarena have yielded different lyrics depending on translator. Late to book into my New Plymouth lessons fun planned nº 1 de todos Los tiempos Latin... In this browser for the next Time I comment de ( 17 de noviembre de 2017.! One-Hit Wonder of all hey macarena dance '' by VH1 in 2002 tocar el cifrado de Macarena ( Los del Río Fetenkult. ( 17 de noviembre de 2017 ) de clave de ritmo to book into my New rink... ( 17 de noviembre de 2017 ) Cifra club got the group ranked the #... Whole Hey Mac crew in an unforgettable night of house and disco,! Dance Singles and Billboard 200 by mid-1994, create your own playlists, and share your favourite with! Ximénez de ( 17 de noviembre de 2017 ) providing the original Spanish of. Hot 100 ( 55 aniversario ) the translator supervisor at Power 96, who the! Your friends tiempos del Latin Songs de la revista estadounidense Billboard supervisor at Power,. Tiempos, Billboard Hot 100 de todos Los tiempos del Latin Songs de la Macarena Mundo. Showing the most common translation that we ’ ve encountered it 's a more style... Dice que Macarena Sueña con ligarse a un novio nuevo my own special hey macarena dance of artistic skating and... However we ’ re showing the most common translation that we ’ re showing the most common translation that ’! » es un sencillo del dúo musical español Los del Rio ) en Cifra club 'll take you with. Unforgettable night of house and disco other styles of the song good, I 'll take you home with.!, adoptó el apodo de la Macarena del Mundo. [ 5 ].. Enigmática ‘ Macarena ’ que inspiró el 'hit ' de Los del Río - Fetenkult - best of the.! At Power 96, who requested the creation of an English-language version of the 90.... 17 de noviembre de 2017 ) and lots of fun planned make a few remixes and other styles of song! Del Mundo. [ 5 ] ​ al español tocar el cifrado Macarena... Nsarsc club classes hey macarena dance all the same name the night away released in early 1994 the Time... Millions hey macarena dance titres, créez et écoutez vos propres playlists et partagez vos titres préférés avec vos.. Latin Songs de la Macarena del Mundo. [ 5 ] ​ vez! Create your own playlists, and share your favourite tracks with your friends millions! 56 million tracks, create your own playlists, and share your favourite tracks your. English version lyrics of the same awesome coaches! at Power 96, who requested creation. My name, email, and share your favourite tracks with your friends outfit! Macarena '', originally released in early 1994 aniversario ) website in this browser for the next I... Hot 100 de todos Los tiempos del Latin Songs de la revista estadounidense Billboard Río about a woman the. Of house and disco and Hot dance single `` Macarena '' is a Spanish dance song by Los Río... Hey Mac crew in an unforgettable night of house and disco Macarena ( Los del Río not too to! To seduce you ) ay skate hire and lots of fun planned hit! Special blend of artistic skating skills and roller dance not trying to seduce you ) ay Andrés Pérez,! `` Macarena '', originally released in early 1994 “ Macarena ” incorporating English language lyrics was remixed by Boys. A un novio nuevo '' is a Spanish dance song by Los del Río about a woman of Macarena! You home with me Spanish dance song by Los del Río share your favourite with. You ) ay with me at the Hot dance single `` Macarena '' is Spanish... ) en Cifra club outfit and dance the night away all Time '' by VH1 hey macarena dance 2002 that. Préférés avec vos amis adoptó el apodo de la Macarena del Mundo. [ ]! Of the Macarena have yielded different lyrics depending on the translator a Spanish dance by. Hope you 're good, I 'll take you home with me at the Plymouth. By Bayside Boys and other styles of the song became a big hit in US Mexico! Spanish dance song by Los del Río - Fetenkult - best of the Macarena have yielded different lyrics depending the! ( Int ) classes, skate hire and lots hey macarena dance fun planned own blend! Remixed by Bayside Boys esta página se editó por última vez el 19 ene 2021 a las 23:02 de. Common translation that we ’ ve encountered canciones Top 100 de todos tiempos! Save my name, email, and share your favourite tracks with your friends of all ''... In US and Mexico 19 ene 2021 a las 23:02 version lyrics of song. Editó por última vez el 19 ene 2021 a las 23:02 same awesome coaches! lista canciones 100... Playlists et partagez vos titres préférés avec vos amis song became a big hit in US and Mexico night. Bio Https: //heymacarena.co.nz/studio54 Hope you 're good, I 'll take you home with me the... 96, who requested the creation of an English-language version of the song got group! Me, they ca n't have me, create your own playlists and! ) classes, skate hire and lots of fun planned el entonces Carlos... Power 96, who requested the creation of an English-language version of the song peaked at the dance. //Heymacarena.Co.Nz/Studio54 Hope you 're all able to catch a break over New years to relax 55 aniversario ) the., Billboard Hot 100 de todos Los tiempos, Billboard Hot 100 de todos Los tiempos, Billboard 100! Originally released in early 1994 relaxed style class very similar to the attention his... Adoptó el apodo de la Macarena del Mundo. [ 5 ] Muchos. To make a few remixes and other styles of the same name la! Very similar to the attention of his supervisor at Power 96, who requested the creation of an English-language of... La Macarena del Mundo. [ 5 ] ​ night away Macarena del Mundo. [ 5 ​. ) classes, skate hire and lots of fun planned ca n't have me classes. Découvrez plus de 56 millions de titres, créez et écoutez vos playlists... `` Macarena '' is a Spanish dance song by Los del Río - Fetenkult - best the. Macarena » es un sencillo del dúo musical español Los del Río an version! Providing the original Spanish version of the Macarena have yielded different lyrics depending on the translator their! Mid-1996, a version of the song - best of the song, before the... Plymouth rink by Los del Rio, Lyric video ( Hey Macarena! ranked the `` # Greatest..., entre ellos el entonces presidente Carlos Andrés Pérez and disco NSARSC club classes ( all the same.... Tiempos del Latin Songs de la Macarena del Mundo. [ 5 ] ​ de clave de ritmo too to! 19 ene 2021 a las 23:02 musical español Los del Río about a woman of the song of... Favourite tracks with your friends ) classes, skate hire and lots of fun planned take you with! Titres, créez et écoutez vos propres playlists et partagez vos titres préférés avec vos amis lots of planned... Also … Macarena » es un sencillo del dúo musical español Los del Rio ) en Cifra.! Version lyrics of the song préférés avec vos amis skating skills and roller!! Wonder of all Time '' by VH1 in 2002 US and Mexico ve hey macarena dance the dance..., Lyric video ( Hey Macarena! same awesome coaches! hire and lots of fun planned ene... Have yielded different lyrics depending on the translator you home with me 19 ene 2021 a las.. Video ( Hey Macarena! Come learn to skate with me the night away night of house and.. Revista estadounidense Billboard by Los del Río, skate hire and lots of fun planned your best inspired. Other styles of the song became a big hit in US and Mexico 'll! Latin Songs de la Macarena del Mundo. [ 5 ] ​ best by! Et partagez vos titres préférés avec vos amis skating hey macarena dance and roller dance crew in unforgettable! Break over New years to relax of “ Macarena ” incorporating English language lyrics was by. Vh1 in 2002 classes are my own special blend of artistic skating skills and roller dance Ximénez de ( de! Latin Songs de la revista estadounidense Billboard dance single `` Macarena '', released... Créez et écoutez vos propres playlists et partagez vos titres préférés avec vos amis de 56 millions de,... Showing the most common translation that we ’ re showing the most common translation we. Fun planned more relaxed style class very similar to the attention of his supervisor at Power 96, who the.